Translate

tisdag 2 april 2013

Mötet med Anna-Lena, medium

Av de tre personligheter jag träffade under Baptisternas dialogforum med New Age var den jag fascinerades av mest: Anna-Lena Vikström.

http://www.anna-lena.se/

Anna-Lena berättade i all enkelhet om sin uppväxt i samevärlden, verkade mycket enkel, anspråkslös och äkta. Det som fascinerade mig mest var att hennes ögon tycktes i högre grad se inåt än utåt! Nu är jag själv en människa som i viss mån uppfattar människor i form av energifält, inte bara som kroppar, så jag vet inte om alla upplevde henne på samma sätt som jag.

Anna-Lena Vikström är en person som aldrig skulle såra någon, har studerat psykologi, är mycket kärleksfull och har fått sin gåva från Gud. Detta är vad hon själv har berättat: Att hon som barn ofta låg på sjukhus och hade det ensamt, men en dag drog Någon undan slöjan mellan denna värld och den rent andliga. Hon såg änglar och goda andeväsen och hon såg från denna dag människors AUROR, deras energifält i färg! Dessa färger säger allt om den människans tillstånd på olika vis.

Jag kände att hon inte ljög och hon berättade att hon kommit till tro på Kristus och försökt vara med i en Pingstförsamling. Tyvärr är det inte rätt ställe att vara synsk på, såvida man inte ger det en viss, förutbestämd form. Men detta med ATT SE LÄNGRE än de fysiska ögonen ser kan ta sig väldigt många uttryck och formen för detta uttryck måste vi låta stå öppen!

Detta naturbarn kunde givetvis inte begränsa sina fantastiska gåvor till en enda tight form, hon behövde större frihet. Dessutom var de kristna runt omkring henne rädda för att hon hade med onda andar att göra och kunde inte låta henne få vara kvar i församlingen. Jag förstår att de hade respekt för andevärlden men för den andliga människan framstår det för mig som en plikt att PRÖVA ANDARNA! Generaliseringar och rädsla duger inte. Vi måste våga känna inåt - själva!

När jag kom till hennes mottagning första gången ville jag ha lite healing och viss vägledning. När jag låg där på britsen var det som om en vårflod strömmade genom min kropp. Det fanns en massa isblock i floden, men de var på väg att smälta bort. Jag upplevde en enormt stark kärlek, som ville smälta bort all min rädsla och bitterhet. Som om inte detta var nog så sa hon, medan hon höll sina händer på mina axlar: "Du är omsluten av en bubbla av Ljus. Den finns där för att beskydda dig!"

Jag började gråta tyst och stilla. Tänk att Gud ser allt! Han hade hört min mammas ord till mig när jag var ung. "Du har aldrig varit som andra barn! Aldrig! När du kom där på vägen med dina klasskamrater så var du ändå inte MED dem - DU VAR I EN BUBBLA! Fattar du? DET VAR FEL PÅ DIG FRÅN FÖRSTA BÖRJAN!"

Enligt min mamma så var jag "fel". Den något autistiska bubblan var fel. Jag och hela mitt liv, t o m mina höga betyg var fel, för det enda hon ville var att jag skulle vara NORMAL. Att vara speciell är okey. Måste man vara normal? NEJ! Nu fick jag beskedet att denna min inkarnation, som flickan i bubblan, inte var fel. Jag hade en tuff uppväxtmiljö och för att överleva där hade skaparen utrustat mig med en BESKYDDANDE BUBBLA.




Detta kallas för HEALING. Vilken psykolog skulle kunnat träffa mitt i prick så snabbt och ge mig ett möte med Kärleken på ett så starkt sätt?

Jag strävar mest efter min andes helande och jag kräver inte att min kropp måste bli återställd. Den är i alla fall tillfällig, medan anden däremot är evig och därför viktigare.

Anna-Lena gjorde också en Aura-målning med förklarande ord till. Jag kände igen mina styrkor och svagheter i det hon ritat, men jag fattade inte varför jag hade blivit stigmatiserad med ett lila hål i varje handflata? Men jag skulle komma att fatta det tre år senare då min period av hjälparbete bland hemlösa trippeldiagnoser började. Det var rätt jobbigt faktiskt, men meningsfullt.

Anna-Lena sa att jag hade varit nunna i mitt tidigare liv och genom skrifter försökt att nå ut med kärleksbudskapet. Jag upplevde efter min död att jag inte hade lyckats särskilt väl och därför kom jag tillbaka till jorden för att göra ett nytt försök. Och som Du, kära läsare, märker så är jag just nu i full färd med detta försök! Jag berättar om Anna-Lena för att inspirera någon annan att söka hjälp hos just henne för att hon faktiskt kan GE DIG KÄRLEK!

Detta med reinkarnation och att jag skulle ha varit nunna var en tanke som var ny för mig. Så jag lade den på en hylla jag kallar för "hypotes-hyllan". När jag senare började umgås med en katolsk nunna och plötsligt "visste" saker som jag inte av naturliga skäl skulle kunna känna till - då kom jag ihåg vad Anna-Lena hade sagt. Flera händelser tydde på att hon kanske hade rätt, faktiskt.

Beträffande framtiden så fick jag ställa frågorna till en högre Makt medan hon lade ut kort med enkla symboler på bordet. Jag kände att mitt förhållande var på väg att dö och när jag vände på ett kort företställande en gravsten, så bekräftade det bara en känsla jag redan hade. Men jag visste inte att kortet var väldigt bra valt eftersom min dåvarande man också skulle komma att dö åtta år senare.
Ett medium ska inte tala om negativa händelser i framtiden, men det var ju jag själv som vände ett kort och tolkade det.

Anna-Lena har fått in flera träffar i mitt och min sons liv. Hon kunde trösta honom med att han, trots oförmåga att klara gymnasiet, skulle komma att få en yrkesutbildning. Detta skulle visa sig stämma!

Hon märkte, före narkosläkarna, att mitt nervsystem är avvikande. Innan en neuropsykiatrisk utredning hade ägt rum såg hon, under en chackrabalansering, att något var annorlunda med mig: "Jag kan inte göra som jag brukar. Det stämmer inte ... hmmm...  det är något neuroligiskt ..."

Hon såg text och bilder och gissade på att jag skulle skriva en bok. Det har jag inte gjort, men det jag gör just nu handlar ju i alla fall om text och bild. Det finns mycket mer att berätta men jag slutar här.

Anna-Lena är en medial rådgivare. Hon tvingar givetvis inte någon att göra det ena eller det andra. Jag gillar hennes attityd, för det är ju VI SJÄLVA SOM STYR VÅRA LIV. Ett medium kan "bara" stötta oss i att göra det vi redan känner inom oss är rätt - göra det klarare för oss. Anna-Lena vill få oss att upptäcka vår egen synskhet, våra egna styrkor och ge oss kraft att stå på egna ben.

Hon lever som hon lär och hon har också erfarenhet av den där skyddande ljusbubblan, som hon har runt omkring mig:

http://www.anna-lena.se/anglakurs/skyddsangel.html

Jag har väldigt många erfarenheter av skyddsänglar. Jag har hört dem, men inte sett dem. De flesta har inte fått den förmågan och därför är det bra att kunna få stöd av någon som ser mer ...


5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kan bara säga det som många tusen andra vet, att Anna-Lenas gåva är äkta och kärleksfull. men få är dom som kan skriva så vackert som ovan.
Hälsningar
Curt

Christa sa...

Fint att någon håller med mig. Ja, hon är en guldgruva. Det finns otaliga falska medier och opsykologiska sådana som sårar, därför är det skönt att veta att det finns någon som aldrig skulle såra någon.

Känns gott att du gillar min skrivstil. Tack!

Unknown sa...

Jag gillar också din skrivstil! Du kanske ska skriva den där boken i alla fall?

Unknown sa...

Jag gillar också din skriv-stil! Du kanske ska skriva en bok i alla fall?

Christa sa...

Hej!
Tack för de värmande orden. Men jag blir allt sjukare, så jag har svårt att orka.