Translate

söndag 3 januari 2021

 VARFÖR FÖRST VACCINERA DE ÄLDSTA?

Föra att vaccinet (de farliga virusen) ska ha effekt så måste kroppen tillverka antikroppar. Detta förutsätter att man har ett immunförsvar. Detta avtar med ålder, autoimmuna sjukdomar, cellgiftsbehandling m fl tillstånd. Ju äldre man är desto större risk att man har dåligt immunförsvar och då ska man alltså först "skydda" de äldsta och sjuka. Var i detta finns logiken.??????

Jag har hittat två personer i 90-årsåldern som tog sprutan och dog. Jag blev inte förvånad. De färdiga antikroppar som presidenter kan få är nog inte till för folk i allmänhet. Kan kroppen inte tillverka dem så är det kört.

Jag har läst listor på allergiker o andra som bör avstå från sprutan men sedan också andra sidor där man tycker att inga undantag ska göras, inte heller för dem med autoimmuna sjukdomar (då kroppen kommer att anfalla sig själv om gift sprutas in.)

Jag hittar sällan sidor om alla oss med sjukdomar som löper stor risk att dö av sprutan. Vill man bli av med oss? Tja, vi är ju inte särskilt lönsamma.

Jag har ingen reumatolog att fråga längre och jag har inga andra frågor än om jag kan få färdiga antikroppar men svaret är säkert nej därför att det blir för dyrt. Och vi som på goda grunder säger nej, blir vi portade från det mesta i samhället?

De två gamlingarna jag nämnde är väl ett bevis på att det jag skriver är sant?

Efter andra svininfluensa sprutan upplevde jag något som jag trodde var hjärtsvikt. Jag blev medvetslös i många timmar, blöt och med andnöd. Den upplevelsen vägrar jag ha igen. Min sömn försämrades.

Om man är 70 och isolerad så är frågan om man ens behöver en spruta? Jag har inte ens en hamster att smitta ned. Så jag kan bara hoppas på att jag inte kan tvångssprutas. Ett kort som säger att jag ej är vaccinerad p g a sjukdomar vore nog bra för att vi inte ska utestängas från hela samhället.

Detta med frivillighet är inget jag läst utan bara "Halleluja nu kommer räddningen."

Ändå är de flesta negativa. Vi har inte glömt svininfluensan än och många är de som kommer att lida av sviterna livet ut.



Inga kommentarer: