Translate

tisdag 20 juli 2021

HOLLAND - HUR KLARADE NI SKYFALLEN?

BLOGGER har ju ändrats och jag får sällan svar för att jag inte fattat det där med open-ID förbud. ser ingenstans att man kan förstora text mm. MEN nu skriver jag ändå för att jag måste. Vänster arm krossades nyss i en olycka men jag har ett pekfinger i alla fall. Jag har letat efter bilder på Nederländerna, men det blir mest Tyskland man ser. Holland är en del av mitt liv och jag beundrar detta folk enormt mycket av många skäl. Folket är tappert och intelligent. 1953 började den stora kampen mot havet efter katastrofen u b l a Leiden. Man kan läsa om pumpstationer som riktar sig både mot havet och floder från Tyskland. Det har kostat miljarder och avancerad teknik för att besegra vattnet. Men, hur skyddar man sig från skyfall från himlen. p g a att den ökade värmen gör att molnen innehåller mycket mer vatten. till sist faller allt vatten ut ur molnen och våldsamma skyfall sveper bort hus, bilar och människor. H ur skyddar man sig då? Klarade ni er bättre än Tyskland? Tyskland valde efter Fukushima att snabbt avveckla kärnkraften trots att de nya kan återanvända uran o använda mycket mindre uran. De kan vara små o självkylande och släpper inte ut en massa koldioxid som era nuvarande kolkraftverk - självmord. Och här har Sverige hjälp till att förse Tyskland med kol. Skäms på er och dig du falska Fridolin! Gasen ni köper från Ryssland kan ge honom farligt mycket makt. Sverige är på samma spår som Tyskland och det funkar inte. Jag sänder kärlek till Helleveotsluis i södra Holland och alla er andra som kämpat så hårt mot havet, mer än alla andra. Alla vackra minnen från ert vackra land och ert sätt att ta itu med sociala problem har jag sett på nära håll. Respekt!!!!!

Inga kommentarer: