Translate

måndag 8 april 2013

KLÄRVOAJANS

http://paranormal.se/topic/klarvoajans.html

... "Genom klärvoajans kan man även fånga upp fakta om personer och platser. Liksom med de andra paranormala förmågorna sker detta vanligen med människor som står en nära, eller i akuta och på olika sätt viktiga situationer. Klärvoajans kan uppträda spontant, eller som led i en andlig-psykisk utvecklingsprocess."

Jag satt på en strand tillsammans med en väninna, som gärna ville ha en livskamrat. Det fanns två män som hon kunde välja emellan, men hon visste inte vem av dem som var den lämpligaste. Det visste inte jag heller. Vi kom överens om att be tillsammans. Men jag sa till henne att jag tyckte vi kunde sitta tysta och meditera efteråt, så att vi kanske kunde känna svaret inom oss.

Jag hade sett en del medier "in action" på TV och det verkade vara så att vissa tog emot översinnlig information med sinnen som motsvarar de vanliga: syn, hörsel, känsel osv. Jag bestämde mig för att gå så djupt in i meditation som jag kunde och sedan ställa ALLA sinnesintryck till förfogande - hela min kropp.

Det var lätt att slappna av i den varma, vackra, lugna sommarkvällen, nära det kluckande vattnet.
Efter bönen gjorde jag kroppen redo för att "gå in i" de två, för mig, främmande männen.

Jag drogs först in i "Henrys" liv och hamnade i ett trassel av känslobindningar till de båda föräldrarna. Banden var av emotionell och ekonomisk natur. Han befann sig liksom i ett inbördeskrig mellan de frånskilda föräldrarna. Han var som en fluga, som hade fastnat i spindelns nät. Han försökte behaga båda föräldrarna medan han liksom slets i bitar.

- Nu ser jag honom gå till kylskåpet och hämta en öl. Han är djupt deprimerad, öppnar ölen och slår sig ned framför datorn. Att han måste resa hela tiden på grund av sitt arbete är en bra flykt för honom och alkoholen är hans främsta tröst. Han skulle vilja ha en fast relation, men kan inte. Han sitter fast i de familjerelationer han aldrig kunnat få ordning på och han är faktiskt inte ledig, inte kapabel till en relation. Det är därför du får en mängd sms med löften som aldrig infrias!

Jag var lite förvånad över det jag hade känt och "sett" eftersom denne man var så gammal att jag själv skulle ha gissat att han var upptagen med en annan kvinna, inte med sin mamma.

Sedan gjorde jag mig redo att "gå in i" den andre mannens liv. Den upplevelsen blev betydligt starkare, ja, värre än något annat jag varit med om. Jag kan inte gå in i detaljerna kring David, av sekretesskäl, men det jag vill delge är det som var nytt för mig: att jag fick känna den misshandel David hade varit utsatt för i min egen kropp! En örfil kändes alltså som en örfil. Det var som om jag själv blev slagen, men som väl är i begränsad omfattning. Det var en traumatisk värld jag hade hamnat i där både känsel, hörsel och syn var aktiverade, men på en icke fysiskt plan.

Efter några minuters plågor såg jag en ande som lösgjorde sig från "den lägre världen" och flög iväg uppåt mot himlen, som ett klart Ljus.




- Han har brutit med allt det gamla nu! Han är på väg mot ljuset, sanningen och kärleken!

Jag bad min väninna kontrollera om allt det jag hade känt hade med Davids liv att göra, d v s hans förflutna.

Väninnan frågade ut David, som verifierade allt jag hade sagt och jag fick förklarat för mig de känslor som jag själv inte hade fattat innebörden av. Min vän och David började sedan umgås och har levt tillsammans i många år nu! Deras relation håller på att befrämja bådas andliga utveckling, då de får ta del av den andres tankar.

Detta är den enda gången jag har försökt agera medium "på riktigt". Det funkade nog därför att jag verkligen älskar denna vän och så otroligt gärna ville hjälpa henne. Hon hjälpte till med sina egna böner.

Men ibland har jag tagit emot svar på frågor under meditation: De kommer ofta i form av ett enda stort ord i fetstil. Ordet fyller då upp hela hjärnan. Jag ställde en gång diagnos på detta sätt - och diagnosen visade sig senare vara den rätta.

Klarsyntheten kan drabba mig när som helst. Jag minns den här upplevelsen:

Jag satt i soffan sent på kvällen. Då kom det liksom ett stort, svart moln över mig och jag hörde en stark röst som sa: "Det är SLUT i Göteborg. Din son ska söka arbete i X-stad - den här veckan! Det är bråttom!"

Min son arbetade på en mycket smutsig verkstad i Göteborg och blev allt sämre i luftvägarna p g a denna smuts. Men han hade svårt för att ändra om sitt liv. Om man har autistiska drag föredrar man oftast att INTE förändra någonting. Trots allt trivdes han med arbetskamraterna och det faktum att företaget var litet.

Det var för sent för att ringa Markus. Jag kunde knappt sova på natten för att jag var så skärrad. Nästa dag talade jag om för sonen vad som hade hänt och sa: "Åk till företag X och sök arbete där - NU! Rösten sa att det är bråttom! ÅK!!!!!!!!!!!!!!"

Jag är van vid att min vuxna son inte bryr sig om mina råd. Men eftersom jag var så allvarlig så gick han ut på internet och Ams.se där han kunde se vilka jobb som var lediga i hans branch. Just den veckan fanns det ETT ledigt jobb i grannstaden. Ansökningstiden skulle gå ut om några dagar. Företaget var ett av de renaste i Sverige. Markus åkte snabbt upp till X-stad och fick omedelbart jobbet, trots att telefonerna gick varma och det fanns väldigt många som slogs om det utannonserade jobbet. SAAB hade just lagt ned och det fanns många arbetslösa i området. Markus svåra dyslexi är inte handikappande i just det här yrket, men det var i alla fall en kille med bokstavsdiagnoser som tog sig fram så galant i arbetslöshetens Västsverige!

Därefter meddelade Markus sin gamle arbetsgivare att han ville säga upp sig:

- Så bra! Jag har nämligen annonserat ut lokalen till försäljning eftersom jag vill avveckla verksamheten.

Sedan sa Markus upp sitt hyresrum.

- Så bra! Vi har nämligen annonserat ut vår villa till försäljning!

När Markus berättade detta för mig så förstod jag bättre bilden jag hade sett: Ett stort svart moln över Göteborg. Jag såg också ordet: SLUT! Det svarta molnet omslöt mig hela kvällen och natten. Jag hade alltså sett att det snart skulle vara slut på både jobb och hyresrum och dessutom den aktuella annonens.

Jag hjälpte tre människor genom att ta emot information från Urkällan och därmed göra deras liv lite lättare. Det är därför jag finner det så meningsfullt att försöka vidga mina sinnen. Vi är här på jorden för att älska och hjälpa varandra med all den kraft vi kan finna, inom oss.








Inga kommentarer: