Translate

måndag 8 april 2013

SYNSKHET – ÄRFTLIGT?


Jag tror att det finns gener för synskhet. Dessutom tror jag att denna typ av sinne går att utveckla.

Jag nämnde i ett annat inlägg mediet Anna-Lena Vikström. Hon blev som barn tränad i en schamanisk tradition, där hon fick lära sig att både bejaka och utveckla sin översinnlighet.

 Min mamma levde inte i en sådan omgivning och var dessutom ateist. Hon försökte förverkliga sig genom materia medan hon inte visade någon intresse för det andliga. Eftersom jag själv drogs till den andliga sfären blev kontakten mellan oss dålig under en stor del av livet. Vi möttes inte på det känslomässiga planet MEN med tiden allt oftare på den paranormala nivån.

 Mamma hade en speciell egenskap. Inför större, livsavgörande händelser så kunde hon få VARSEL i form av en bild eller en inre filmsekvens. Det kunde yttra sig så här:

 En dag spelades det upp en liten film i mammas huvud. I den kom hennes faster in i köket och sa:

 - Hej! Kan jag få en kopp kaffe? Det ska vara starkt, riktigt starkt!

 Några veckor senare knackade faster på dörren, kom in, satte sig vid köksbordet och sa sedan:

 - Hej! Kan jag få en kopp kaffe? Det ska vara starkt, riktigt starkt!
   Jo, du förstår, det är så att jag är döende i cancer!

 Innan jag blev sjuk såg mamma en dag en bild av mig. Jag satt i en stol och kunde knappt röra mig, såg blek och sjuk ut och tårar strömmade nedför mina kinder.

 Några veckor senare var det dags för henne och pappa att hämta upp mig på Landvetters flygplats. Jag hade insjuknat svårt i RA under min tid i Österrike och jag kunde knappt gå. Jag haltade, blek och svag, emot mina föräldrar, som blev förskräckta när de såg hur totalt förändrad jag var.
De första månaderna hemma kunde jag bara sitta eller ligga ner - och gråta av smärta. När mamma såg på mig så såg hon exakt den bild, som tidigare hade dykt upp i hennes hjärna!

När jag blev äldre och sjukpensionär var jag oftast fattig och klarade ibland inte av alla räkningar, som strömmade ned. Jag bad aldrig mamma om lån eftersom jag inte ville belasta henne och därför att jag inte skulle kunna betala tillbaka lånet. 

En dag gick min mamma till en bankomat för att ta ut pengar. Sedlarna brände till i hennes händer och sedan "talade de" till henne (telepatiskt) och sa:

 -   Vi tillhör inte dig! Vi tillhör din dotter!

 Mamma skakade av sig den konstiga upplevelsen. Några dagar senare pratade vi på telefon och av samtalet förstod mamma att jag hade det mycket svårt ekonomiskt just då. Hon sa:

 -       Jasså, var det därför?!!
-        Därför – vad då?
-        Det var därför pengarna talade till mig! (Och hon berättade vad som hade hänt)

 Om jag ska försöka hitta några parapsykologiska termer för ovanstående händelse så tänker jag i första hand på TELEPATI, eftersom jag hade funderat på om jag skulle be mamma om ett lån. Tankar gick från mig till henne.

 Ett annat möjlig term är PSYKOMETRI: ” Genom att hålla i föremålet kan medierna uppfatta föremålets historia och dessa olika ägare.” (paranormal.se) Jag hade aldrig hållit i dessa sedlar, men ändå var det just då när mamma höll i dem, som hon hörde att de ”talade till henne”. De tankar jag hade överfört aktiverades och medvetandegjordes vid kontakten med pengarna.

 Telepatin är verksam i våra liv ständigt. Det är ingen slump att den du har tänkt intensivt på plötsligt ringer upp Dig! Telepatiska händelser har vi säkert många att berätta om - ifall vi vågar.
 
___________

Jag tänkte nämna ett dramatiskt fall, som en kvinna berättade för mig. Jag kallar henne för Julia och hennes syster för Ann.

Julia hade arbetat färdigt för dagen och tänkte gå hem. Hon gick genom rummet mot dörren, men där gick fanns det en osynlig mur, så hon tvingades gå tillbaka och sätta sig på sin stol vid kontorsbordet. Efter ännu några misslyckade försök att gå ut genom rummet blev hon sittande vid bordet, nära sin telefon. (På den här tiden fanns det inga mobiltelefoner.)

Efter en timma ringde telefonen. Det var Ann. Hon var väldigt uppriven och försökte mellan gråtattackerna förklara vad som hade hänt. Hon bodde för tillfället i Israel tillsamman sin man. Men så råkade hennes man ut för en bilolycka just den här dagen och Ann fick en svår chock. Ensam och oförmögen att tänka befann hos sig nu i ett främmande land och kunde inte alls hantera situationen. Hon behövde hjälp med precis allting för att sedan kunna åka tillbaka till Sverige.

 Julia lovad att omedelbart resa ned till sin syster och hjälpa henne.

Vad hände egentligen? Ann hade sänt ut en rad MAYDAY! Till sin syster, innan hon fick tag på en telefon. En högre makt, som är kärlek, såg till att det skulle vara möjligt att få kontakt med Julia så snabbt som möjligt. Telepatin fanns där men också en kraft, kanske skyddsänglar, som var engagerade i den här svåra situationen.

 Det finns väldigt många historier, som människor bär inom sig, men man är rädd för att tala om det. Varför skulle inte våra hjärnor kunna vara minst lika effektiva som våra mobiltelefoner eller datorer?
Jag är glad över den forskning som bedrivs beträffande hur våra hjärnvågor kan kommunicera med datorer. Tankestyrning kommer någon gång i framtiden inte att vara "flummigt" utan en realitet.

http://www.telegraph.co.uk/science/science-news/8781503/Mind-reading-device-recreates-what-we-see-in-our-heads.html

DEN FANTASTISKA HJÄRNAN - ÄNNU OUTFORSKAD!





 

 

 

Inga kommentarer: