Translate

tisdag 15 december 2020

 LÄKEMEDELSVERKET OM VACCINET

Idag ringde jag runt och fick tag på en man som visste någonting om den kommande vaccineringen. Min frågade rörde passiv immunitet, att man inte har ett immunförsvar som kan tillverka antikroppar utan man blir dödssjuk i stället. Jag förlorade medvetandet efter andra svininfluensasprutan. Trodde jag skulle dö, kändes som hjärtinfarkt. Sömnen försämrades gradvis efter det.

Så jag vill ha färdiga antikropppar.

Mannen sa att Sverige inte hade bestämt sig än för det där Pfizer-giftet man serverar i England. Anafylaktisk chock kan ju snabbt döda den som inte är stark. Partiell ansiktförlamning - hur länge? Infertilitet, alla vill inte ha det.

Så han menade att det skulle dröja några veckor innan man kommit igång med någonting. Att tillverka färdiga antikroppar är en så komplicerad procedur att det inte är värt att göra om man mest är isolerad. Effekten är ändå bara ett halvår (två sprutor).

Är man äldre och svårt sjuk så kanske det kan vara bäst att avstå från sprutan, sa denne vettiga man.

Men repressalier då? Att man inte får göra det eller det om man inte är vaccinerad? Nej, det finns inte något sådant bestämt. Det är frivilligt.

Nu började jag undra hur fast jag blivit i konspirationsteorier via vloggarna på nätet som håller mig sällskap i isoleringen. Det är ju inget som säger att detta är Vilddjurets märke. Det skulle sättas på handen eller pannan, skrev Johannes. Jag tror inte det är inblandad vätskor som skulle leda till att vi blir zombies i princip. Så långt vill jag inte följa rädslan utan jag måste lära mig ta det med ro vad personer som vloggar har för tankar kring detta.

Jag hoppas i alla fall att Pfizer inte blir valet då ju anafylaktisk chock snabbt kan bli dödligt.

Om man vill vara rädd om äldre, svårt sjuka människor så ska man absolut inte utsätta dem för en anafylaktiskt chock plus andra okända biverkningar. Har man inget immunförsvar så ska man avstå från vaccinet. Jag fick medhåll från Läkemedelsverket!!! 




Inga kommentarer: